Kjøpsbetingelser

 

 

KJØPSBETINGELSER

Vi følger lovene nedenfor:

Forbrukerkjøpsloven

E-handelsloven

Angrerettloven
 

PRISER

Prisen er i NOK inkl. Moms.

Du betaler ingen avgifter, du betaler for varen + frakten på 99.-

 

Dessverre sender vi ikke til Svalbard og Jan Mayen.

 

FRAKTKOSTNAD

Vi praktiserer fast frakt på 99.- NOK uansett ordrestørrelse.

 

TRANSPORT 

Sendes fra vårt lager utenfor Malmö hver torsdag om ikke bestillingen inneholder en bestillingvare. 

Vi sender ikke til Svalbard og Jan Mayen.

Alle våre ordrer sendes med DHL/Bring og leveres til ditt nærmeste utleveringssted. Store sendinger leveres hjem til deg som DHL/Bring Home Delivery.

 

BESTILLINGSVARE 

Om varen har Lagerstatus: Bestillingsvare/Order item. innebærer det at vi ikke har varen på lager, men at vi bestiller varen til deg personlig når vi har mottatt din ordre. 

Det står forventet leveringstid på bestillingsvaren. Har du bestilt flere bestillingsvarer med ulike leveringstider så sendes ordren samlet når alle varene dine er ankommet vårt lager med forbehold om utsolgt hos vår leverandør.

Leveringstiden er satt basert på den normale leveringstiden vi opplever, ferie, høysesonger og kampanjer kan leveringstiden endre seg noe.

Når vi utfører tjenesten bestillingsvare, bestiller og reserverer vi varen personlig til deg. Prisen for tjenesten er allerede inkludert i prisen på bestillingsvaren.

 

* I den nåværende situasjonen med covid-19, vil vi rette oppmerksomheten mot det faktum at produksjon og levering til våre leverandører kan påvirkes utenfor vår kontroll, og dette påvirker igjen alle ledd.

Mens de fleste leveranser ankommer i tide, kan det være omstendigheter som gjør at leveranser blir forsinket. Vi beklager derfor eventuelle forsinkelser angående våre bestilte varer.

Vi gjør selvfølgelig vårt ytterste for å sikre at dette ikke påvirker kundene våre for mye, og hvis du blir berørt, vil vi kontakte deg via den angitte e-postadressen fra bestillingen din.

 

ANNULLERING AV BESTILLINGER

 

Hvis du vil kansellere bestillingen, må du kontakte kundeservice så snart som mulig. Vi kan bare kansellere eller endre bestillingen din hvis den ikke har kommet for langt i prosessen eller allerede er sendt.

 

Etter at bestillingen er pakket hos oss, er det ikke mulig å endre i bestilte bestillinger.

 

Vær oppmerksom på at bestillingen din kun kanselleres når du har mottatt bekreftelse fra kundeservice.

 

 

OPPGITT FEIL/UFULLSTENDIG ADRESSE

Kunden er ansvarlig for at Hemmets Hjärta alltid blir informert om riktig telefonnummer, navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Hvis pakken ikke kan leveres eller hentes på grunn av feil eller ufullstendig adresseinformasjon, utgått legitimasjon osv., Er dette ikke noe som Hemmets Hjärta kan endre med transportøren ettersom DHL ikke endrer navn/adresse på sendinger pga. risiko for svindel.

Kommer sendingen i retur pga. feil eller ufullstendig adresseinformasjon, pakken blir behandlet som: Ikke uthentet sending.

 

IKKE UTHENTET SENDING

Sendingen din blir liggende på ditt utleveringssted i 14 dager fra sendingens ankomst, blir den ikke hentet ut så går den automatisk i retur til hemmets Hjärta.

Sendinger som ikke blir hentet ut og kommer i retur til vårt lager, vil bli belastet en ekstra kostnad på 800.- NOK for å dekke våre og transportørens håndteringskostnader.

For ikke uthentede sendinger som sendes med pall (møbler), belastes den reelle returfrakten + avgiftene ovenfor.

Avgiften ikke uthentet sending beregnes av ordreverdien.

Vi erstatter ikke bortkommende sendinger hvis det er oppgitt feilaktige eller ufullstendige adresseopplysninger.

 

INFORMATION OM ATT DIN SENDING HAR KOMMET FRAM.

Når sendingen din har kommet til ditt utleveringssted og er klar til å hentes, vil det bli sendt en melding til deg via sms eller e-post med pakkenes forsendelsesnummer og informasjon om hvor du kan hente ut din sending.

 

NY BRUKER/KUNDE

Når du oppretter en ny bruker / ny kunde, aksepterer du kjøpsbetingelsene våre og at Hemmetshjarta.no legger deg inn i vårt kunderegister og som nyhetsbrevleser. Der får du tilbud og informasjon direkte via din e-post.

 

ÅPENT KJØP/RETUR

Ved åpen kjøp/retur blir betingelsene som gjelder i samsvar med angrerettloven.

Du har rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager. Angrefristen starter den dagen du henter/mottar din sending.

Ønsker du å bruke din angrerett så sendt en e-post til post@hemmetshjarta.se der du informerer oss om at du ønsker å benytter deg av din angrerett innen 14 dager.

Det er du som benytter deg av din angrerett som må ordne med returen og betaler returkostnadene.

 

Returner ingen varer uten att du først kontakter oss på: post@hemmetshjarta.se

Hvis du returnerer varer uten å ha vært i kontakt med oss, vil din retur bli registrert først når den ankommer vårt lager, og da er det muligheter for at angrefristen på 14 dager er passert, og din retur vil ikke bli godkjent.

For at retur skal bli godkjent, kreves det at produktet er i originalemballasjen, være hel, ubrukt og i samme stand som da du mottok varen. 

Fyll i angreskjemaet som fulgte med i din sending og legge skjemaet sammen med det du ønsker å returnere og levere inn din sending hos din transportør.

Det er du som benytter deg av din angrerett som betaler returkostnadene og du velger selv transportør.

Vær oppmerksom på at det tilkommer avgifter slik som tollbehandling ved retur til Sverige, alle disse avgiftene og kostandene skal betales av avsender.

Blir vi som mottaker belastet for tollbehandling eller andre kostnader vedrørende din retur, så vil sendingen bli avvist fra oss eller at disse avgiften bli trukket ifra verdien på din retur. Slike kostnader pleier å ligge på mellom 300-400 SEK.

 

 

PAKK SENDINGEN GODT!

Du er ansvarlig for produktet til det kommer til vårt lager. Sørg for å pakke varen slik at den kan takle håndteringen under reisen tilbake til oss. Varer som har blitt skadet under transporten eller som ikke har kommet fram, vil ikke bli refundert, og du  må selv ta klagen mot transportøren.

Vi har dessverre ikke muligheten til å administrere bytte av varer.

Hvis du vil bytte til et annet produkt, gjør du dette ved å legge inn en ny ordre.

Kontakt oss på post@hemmetshjarta.se hvis du har spørsmål rundt dette.

 

Send sendingen som du ønsker å returnere til:

 

Hemmets Hjärta

Koppargatan 12    Hall 4

23435 Lomma, Sverige

 

Når den returnerte varen er blitt inspisert av oss og returen er godkjent, vil vi tilbakebetale kjøpesummen for varen (e) (unntatt frakt og avgifter) umiddelbart etter mottak av returen.

Dette beløpet vil være synlig på kontoen din i løpet av de neste dagene hvis du betaler med kort. Hvis du har valgt å betale med faktura, vil du motta en oppdatert faktura fra Klarna.

 

REKLAMATION

Vi gjør alltid vårt beste for å sende alle varer i perfekt stand. 

Sjekk alltid pakken når du henter/mottar den.

Hvis du ser noen åpenbare skader på kartongen eller hører den mistenkelig skramle, åpner du pakken når du er på utleveringsstedet.

Personalet der vil registrere at det skade på sendingen.

Hvis en vare antas å være ødelagt ved levering eller på annen måte feil, ber vi deg sende oss en e-post til post@hemmetshjarta.se med ditt kundenummer / ordrenummer, bilde av varen der vi tydelig kan se mangelen og hvor du forklarer feilen.

Hvis du sender varene tilbake til oss uten å ha vært i kontakt med oss, er du dessverre selv ansvarlig for returfrakten.

 

Når den returnerte varen er blitt inspisert av oss og returen er godkjent, vil vi tilbakebetale kjøpesummen for varen (e) (unntatt frakt og avgifter) umiddelbart etter mottak av returen.

Dette beløpet vil være synlig på kontoen din i løpet av de neste dagene hvis du betaler med kort. Hvis du har valgt å betale med faktura, vil du motta en oppdatert faktura fra Klarna.

Skulle det være slik at varen er feilfritt eller at det har vært en håndtering/brukerfeil, belastes kunden 100 kr per vare for sjekken, og kunden blir også belastet for returfrakten.

 

SALG TIL MINDREÅRIGE

For å kunne handle i vår nettbutikk, må du ha fylt 18 år.

 

 

BILDER & PRODUKTBESKRIVELSE

 

Vi forbeholder oss retten til å gjøre typografiske feil, produktendringer, prisjusteringer og fargeavvik. Skulle det være åpenbare feil som feil pris, forbeholder vi oss retten til å justere eller kansellere bestillinger.

Alle bilder i denne nettbutikken tilhører Heart of the Home og er beskyttet av copyright. Kontakt oss når du bruker bildene våre.

Hvis dette er ødelagt, kontakt en advokat.

Vi kan ikke garantere at en vare som vises i butikken, gjenspeiler fargene den har i virkeligheten. Hvordan fargen gjengis avhenger av innstillingene på datamaskinen din.

 

  

FORSØK PÅ SVINDEL

Alle forsøk på svindel blir anmeldt til politiet, og Hemmets Hjärta forbeholder seg retten til å kansellere kjøpet hvis det er frykt for svindel.

Vi forbeholder oss også retten til å nekte tjenester til noen, uansett årsak når som helst.

 

KONTAKT OSS

Vi ønsker at det skal være en positiv opplevelse å handle hos oss.

Ta kontakt hvis det er noe i hjertet ditt - ris eller ros, eller hvis det er noe vi kan hjelpe deg med.

Vi mottar ikke spørsmål, klager eller andre saker over telefon av den enkle grunnen at vi er en nettbutikk og kan ha behov for bilder eller annen informasjon som ikke kan gis via en telefonsamtale. Samt dokumentere hva vi blir enige om.

Vi ber deg om å kontakte oss via e-post, og vi vil svare med glede så snart vi bare kan post@hemmetshjarta.se

(Ikke kontakt oss via Facebook, Instagram eller andre sosiale medier når det gjelder viktige meldinger, spørsmål angående bestillinger, kundeinformasjon etc. Det er så lett at vi overser dette, og du må vente unødvendig på svar. Kontakt oss via vår e-post post@hemmetshjarta.se På forhånd tusen takk!) 

 

BETALING

I samarbeid med Klarna tilbyr vi kortbetaling, faktura og konto/delbetaling.

Ved å gjennomføre et kjøp så godtar du våre kjøpsbetingelser.

 

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen

Hemmets Hjärta

Pbtuma AB  556975-4020